Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /home/hoteltic/public_html/wp-content/plugins/wp-notification-bars/includes/class-wp-notification-bars-shared.php on line 558
رسوایی کشورهای حوزه شینگن- ریجکتی ویزا با الگورتیم مخفی و غیرقانونی - هتل تیکت

رسوایی کشورهای حوزه شینگن- ریجکتی ویزا با الگورتیم مخفی و غیرقانونی

با شروع تابستان، خارجی ها، از جمله کسانی که برای ورود به منطقه شینگن به ویزا نیاز دارند، در حال برنامه ریزی برای رسیدن به این اتحادیه هستند.

با این حال، بسیاری از آنها به دنبال گزارش هایی مبنی بر اینکه ممکن است به طور بالقوه در معرض سیستم های بررسی مغرضانه قرار گیرند، احساس سرخوردگی می کنند،

مقامات صدور ویزای شینگن تصمیم می گیرند بر اساس قومیت متقاضی و یا سابقه مهاجرت افراد خانواده در گذشته ، ویزا را صادر یا رد کنند.

هلند اخیرا متهم به استفاده گسترده از یک الگوریتم مخفی و غیرقانونی برای متقاضیان ویزای شینگن بر اساس قومیت آنها شده است .

تحقیقات نشان می دهد که وزارت امور خارجه هلند از سال 2015 از چنین سیستمی استفاده می کند و از دریافت ویزای کوتاه مدت اعضای خانواده شهروندان هلندی با سابقه مهاجرت جلوگیری می کند .

بر اساس تحقیقات، از آن زمان، میلیون ها متقاضی توسط مقامات هلندی با استفاده از متغیرهایی مانند ملیت، سن و جنسیت ریجکت شده اند.

متقاضیانی که به عنوان “ریسک بالا” مشخص می شوند به طور خودکار به یک مسیر به اصطلاح “فشرده” منتقل می شوند، که شامل تاخیر و همچنین تحقیقات گسترده است که در بیشتر موارد منجر به رد ویزا می شود.

سوئد که در حال حاضر ریاست شورای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، گفت که این کشور از هیچ الگوریتمی برای مشخصات متقاضیان ویزای شینگن بر اساس قومیت، جنسیت، سن و پیشینه اقتصادی آنها استفاده نمی کند.

سخنگوی اداره مهاجرت سوئد در پاسخ به این سوال که آیا همه متقاضیان بدون در نظر گرفتن قومیت آنها مراحل پردازش یکسانی را طی می کنند، به SchengenVisaInfo.com گفت که همه درخواست ها مطابق با کد درخواست ویزای شینگن بررسی می شوند.

درخواست‌های ویزای شینگن مطابق با کد درخواست ویزای شینگن انجام می‌شود. سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه طبق ماده 23 این ماده ظرف 15 روز تقویمی از تاریخ تسلیم درخواستی که طبق ماده 19 قابل پذیرش است، تصمیم گیری می شود. 45 روز برای موارد خاص.

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، در پاسخ به این سوال که چرا دریافت پاسخ درخواست ویزا برای برخی از متقاضیان بیشتر طول می کشد، سخنگوی اداره مهاجرت گفت که این عمدتا به این دلیل اتفاق می افتد که کشورهای عضو به زمان نیاز دارند تا با مقامات دیگر کشورها مشورت کنند.

زمانی که متقاضی برای دریافت پاسخ نیاز دارد ممکن است در محدوده زمانی 15 + 45 روز متفاوت باشد. این ممکن است به دلیل نیاز کشورهای عضو به مشورت با مقامات دیگر کشورهای عضو باشد .

مقامات اسپانیایی نیز در این مورد پاسخ مشابهی دادند. دفتر اطلاعات دیپلماتیک اسپانیا برای SchengenVisaInfo.com گفت که این کشور از الگوریتم‌هایی برای مشخصات متقاضیان ویزای شینگن استفاده نمی‌کند، صرف نظر از اینکه متقاضی ویزای کوتاه‌مدت یا ملی هستند.

در بیانیه دفتر اطلاعات دیپلماتیک آمده است: «اسپانیا از هیچ الگوریتم یا هیچ نوع فیلتری در رابطه با درخواست‌های ویزا، چه ویزای شینگن یا ویزای ملی استفاده نمی‌کند» .

در مورد زمان پردازش، این مقام تاکید کرد که آنها قوانین یکسانی را برای همه اعمال می کنند و خاطرنشان کردند که زمان بسته به حجم برنامه ها متفاوت است.

پردازش ویزا برای همه متقاضیان بدون در نظر گرفتن منشاء قومیتی یا هر شرایط شخصی دیگر یکسان است. در بیانیه دفتر اطلاعات دیپلماتیک اسپانیا آمده است که زمان پردازش ممکن است به دلایل مختلفی مانند حجم کار دفتر کنسولی که ویزا را پردازش می کند متفاوت باشد .

یکی از سخنگویان VFS Global به SchengenVisaInfo.com گفت که علیرغم اینکه از سال 2016 با هلند برای مدیریت وظایف اداری مربوط به درخواست های ویزا با این شرکت قرارداد بسته شده است، آنها هرگز در فیلترینگ احتمالی متقاضیان دخالت نداشته اند و تاکید کرد که آنها فقط وظایف اداری مربوط به ویزا را مدیریت می کنند. برنامه های کاربردی.

VFS Global در پاسخ به این سوال که آیا هیچ یک از مشتریان آنها در مورد تبعیض به دلیل قومیت خود در هنگام درخواست ویزای شینگن شکایت کرده اند، VFS Global بیانیه رسمی در این زمینه ارائه نکرد.

تجربه متقاضی هندی قربانی الگوریتیم

Parth Punter از هند اوایل این ماه در حساب توییتر خود نوشت که او و دوستانش ممکن است قربانی الگوریتم هایی شده باشند که هلند مظنون به استفاده از آنهاست.

پانتر گفت که علیرغم اینکه او و دوستانش تمام مدارک مورد نیاز را ارائه کردند، اما برای همه آنها ویزا صادر نشد.

از میان گروه دوستان، تنها پونتر ویزا صادر کرد و مقامات هلندی دلیل رد بقیه را «اثبات کافی برای اقامت» اعلام کردند. این برای Punter منطقی نبود زیرا همه آنها یک اقامتگاه را رزرو کردند و اگر مدرک اقامت کافی نبود، ویزای او نیز باید رد می شد.

ما برای ویزای شینگن از طریق هلند درخواست دادیم. ما بلیط‌ها، اقامت‌مان، برگشت‌های IT و صورت‌حساب‌های بانکی را در محل داشتیم. تمام الزامات آن چک لیست تیک خورده بود. ویزای من تایید شد. ویزای دوستانم ریجکت شد. اما قسمت خنده دار اینجاست دلیل رد شدن آنها این است: مدرک کافی برای اقامت. منطقی نبود زیرا رزروهای من و رزروهای آنها یکسان بود. همان هتل ها و Airbnb را رزرو کرده بودیم. پانتر در توییتر نوشت: اگر مدرک اقامت کافی نبود، حتی ویزای من هم باید رد می شد .

یکی دیگر از کاربران توییتر نیز از تبعیض توسط هلند شکایت کرد. کاربر گفت که ویزا برای شرکت در یک کنفرانس با بودجه کامل در هلند رد شده است، در حالی که مقامات “ویزا برای ماه عسل” صادر می کنند.

این کاربر توییتر نوشت: “این باورها را تقویت می کند که آنها از الگوریتم های مخفی و غیرقانونی برای فیلتر کردن متقاضیان ویزای شینگن استفاده می کنند.”

این کشورها بیشترین و کمترین تعداد ویزاهای شینگن را صادر می کنند
در حالی که برخی از مسافران ممکن است نگران رد شدن ویزای خود در پی گزارش‌هایی در مورد استفاده از الگوریتم‌های مخفی و بالقوه غیرقانونی مورد استفاده برای پروفایل متقاضیان باشند، SchengenVisaInfo.com فهرستی از ده کشور برتر برای دریافت ویزای شینگن را تهیه کرده است .

بر اساس نرخ رد شدن آنها در سال 2022، ده کشور برتر برای دریافت ویزای شینگن در تابستان امسال به شرح زیر است:

ایتالیا
یونان
سوئیس
لهستان
لوکزامبورگ
فنلاند
اسلواکی
لتونی
لیتوانی
ایسلند

بر اساس داده های ارائه شده توسط آمار ویزای شینگن ، همه این ده کشور در سال 2022 دارای نرخ رد شدن 12.7 درصد و کمتر بودند.

از سوی دیگر، مالت، سوئد، بلژیک و فرانسه بر اساس نرخ رد شدن آنها در سال 2022، چهار کشور برتر منطقه شنگن هستند که احتمال رد درخواست ویزای شینگن را دارند .

منبع سایت شینگن اینفو

هتل تیکت وب‌سایت
هتل تیکت مطمئن ترین و بهترین رزرو ها را در کمترین زمان و با بهترین قیمت تقدیم شما خواهد کرد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses User Verification plugin to reduce spam. See how your comment data is processed.