Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /home/hoteltic/public_html/wp-content/plugins/wp-notification-bars/includes/class-wp-notification-bars-shared.php on line 558
شمارش معکوس برای تغییر قوانین لاتاری آمریکا- شایسته سالاری جایگزین لاتاری - هتل تیکت

شمارش معکوس برای تغییر قوانین لاتاری آمریکا- شایسته سالاری جایگزین لاتاری

گرين کارت، يکي از آسان ترين روش ها براي مهاجرت و زندگي در آمريکا که آمال ميليون ها شهروند در سراسر جهان است، سالانه ۵۵ هزار خوش شانس را رهسپار ايالات متحده ميکرد. آن هم بر اساس شانس و اقبال که در سال هاي اخير، سيستم قرعه کشي اينترنتي جايگزين نامه نگاري هاي دهه نود شده است.

در اين سيستم، مهم نيست که شما چه سوادي داريد، چه تحصيلاتي داريد، چه سابقه شغلی داريد، سطح زبان انگليسي شما چطور است و اصلا براي چه هدفي عازم آمريکا خواهيد بود. هيچي اهميت ندارد و شما بايد يک قطعه عکس مناسب با يک فرم اينترنتي را درست پر کنيد. همين! ده ها هزار هموطن در چند دهه اخير با همين بخت و اقبال، رهسپار سرزمين فرصت‌هاي طلايي شدند.

اما رييس جمهور جنجالي آمريکا، ميخواهد در سال ۲۰۱۹، گرين کارت را هم به فهرست موضوعاتي که در دوران رياست جمهوريش، تحت نظر دارد، اضافه کند. نظر او، موافقان و مخالفاني دارد. هنوز نظر کنگره جذب نشده و راي گيري روي آن صورت نگرفته است. رئيس‌جمهوري آمريکا روز پنجشنبه هفته گذشته طرح تغيير قوانين مهاجرتي آمريکا را براي کاهش قابل توجه مهاجران به آمريکا ارايه کرد.

دولت دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوري آمريکا در طرح جديد به دنبال افزايش مهاجران متخصص با مهارت بالا از ۱۲ ‌درصد به۵۷ ‌درصد است، اما در عين حال مهاجرت پيوسته خانواده از ۳۳ ‌درصد به ۶۶ درصد کاهش مي‌يابد. اين طرح به دنبال پايان بخشيدن به سيستم «لاتاري» است که سالانه حدود ۵۵ هزار نفر از کشورهاي مختلف از طريق اين سيستم (merit based) وارد آمريکا مي‌شدند.

در اين طرح اشاره‌اي به ويزاهاي کاري موقت نشده است، همچنين يک مقام آمريکايي اعلام کرد که براساس سياست‌هاي جديد، در روند اعطاي پناهندگي به پناهجويان تغييري ايجاد نمي‌شود. طرح جديد مهاجرتي‌ رئيس‌جمهوري ايالات متحده آمريکا از هم‌اکنون انتقاد دموکرات‌ها و فعالان حقوق مهاجران را در پي داشته است.


از هفته دوم ارديبهشت ۹۸ مي توانيد در صورتي که در برنامه قرعه کشي گرين کارت آمريکا در سال ۹۷ ثبت نام کرديد، به سايت dvlottery وارد شد و با وارد کردن کد تاييد (confirmation number)، نتيجه قرعه کشي را مشاهده کنيد.

به نوشته رسانه‌هاي آمريکا، اين طرح درپي سخت‌ ترکردن شرايط مهاجرت به آمريکا و تغيير معيارهاي دريافت گرين‌‌کارت است. در اين طرح، تقويت امنيت مرزي و بازبيني سيستم اعطاي گرين‌‌کارت مورد توجه قرار گرفته است. طرحي که براساس آن افراد داراي مهارت‌هاي بالا، مدارک تحصيلي عالي و کساني که پيشنهاد شغل دارند، در اولويت قرار مي‌گيرند و اين سيستم جايگزين معياري مي‌شود که طبق آن کساني که خويشاوندي در آمريکا داشتند، مي‌توانستند ويزاي ورود به آمريکا را دريافت کنند.

اين طرح همچنين در پي پايه‌گذاري سيستم اعطاي ويزاي امتيازمحور است، سيستمي شبيه آن‌چه درحال حاضر در کانادا و برخي ديگر از کشورها مورد استفاده قرار مي‌گيرد. براساس اطلاعاتي که از اين طرح به مطبوعات درز کرده، تعداد گرين‌‌ کارت‌ها به مقدار کنوني باقي خواهد ماند و گرين‌‌ کارت‌هاي بيشتري به دانشجويان نخبه‌ داده مي‌شود، تا آنها بتوانند بعد از اتمام تحصيلاتشان در آمريکا بمانند.

پارامترهايي همچون سن، مسلط‌ بودن به زبان انگليسي و داشتن پيشنهاد کار ازجمله معيارهايي است که براي گرفتن گرين‌ کارت، بيش تر مورد توجه قرار خواهد گرفت. نکته مهم اين طرح مهاجرتي، حذف دريافت گرين‌کارت آمريکا از طريق شرکت در قرعه‌کشي لاتاري است.

حرکت دولت آمريکا به سمت يک سيستم مهاجرتي‌ که بيش از گذشته بر «شايسته‌سالاري» و اولويت دادن به کارگران با مهارت بالا استوار است، تغيير چشمگير از رويکرد مبتني بر خانواده حکايت دارد. براساس آمارهاي مهاجرتي آمريکا، تاکنون حدود ۱۲ درصد گرين‌‌کارت‌ها به کساني داده مي‌شد که داراي روابط خانوادگي در آمريکا هستند و تنها ??‌درصد براساس مهارت افراد اعطا مي‌شد. طرح جديد به دنبال کاهش اعطاي گرين‌کارت به افراد براساس روابط خانوادگي است.

هر تغييري در گرين کارت را فقط در state.gov‌ دنبال کنيد. شرايط و مدارک دريافت گرين کارت آمريکا در سال ۲۰۱۹ به بعد در صورت تاييد طرح ترامپ، شهريور ماه احتمالا اعلام خواهد شد. فعلا هندي ها، خوشحالند!

منبع سایت روزیاتو

هتل تیکت وب‌سایت
هتل تیکت مطمئن ترین و بهترین رزرو ها را در کمترین زمان و با بهترین قیمت تقدیم شما خواهد کرد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses User Verification plugin to reduce spam. See how your comment data is processed.