Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /home/hoteltic/public_html/wp-content/plugins/wp-notification-bars/includes/class-wp-notification-bars-shared.php on line 558
پروسه پناهندگی به آلمان به زبان ساده- قسمت اول - هتل تیکت

پروسه پناهندگی به آلمان به زبان ساده- قسمت اول

درخواست پناهندگي در آلمان اصلا کار ساده اي نيست. براي اينکه بتوانيد موفق شويد و در مسير درست حرکت کنيد، بسيار مهم است که تا جايي که ميتوانيد درباره مراحل مختلف اين اقدام  اطلاعات جمع آوري کنيد. براي کسب اطلاعات بيشتر ميتوانيد به مراکز اطلاع رساني و مشاوره  پناه جويان و يا وکيل مستقل مراجعه کنيد.

بسياري از کشورهاي اروپايي از جمله آلمان، توافقنامه اي را امضا کرده اند که بر اساس آن تنها يک کشور مسئول بررسي تقاضاي پناهجو است (دوبلين). اين يعني تقاضاي شما ممکن است در آلمان بررسي نشود، بلکه در دست کشوري ديگر از اعضاي اتحاديه اروپا باشد.

اگر شما به يکي از گروه هاي ذيل تعلق داريد:

با ويزاي کشوري غير از آلمان وارد آلمان شده ايد؛

  • در کشور ديگري از اعضاي اتحاديه اروپا به جز آلمان تقاضاي پناهندگي داده ايد
  • مدارک شما در کشوري از اعضاي اتحاديه اروپا به جز آلمان به ثبت رسيده باشد. به طور مثال اگر در آن کشور از شما اثرانگشت گرفته اند، البته به جز آلمان. در اين صورت ممکن است شما را به کشور مورد نظر ارجاع بدهند.

موارد مهمي که بايد به هنگام ارائه درخواست پناهندگي به آن توجه کنيد:

شما ميتوانيد مدارک پناهندگي خود را به يکي از مراکز رسمي مهاجرت و پناهندگي ارائه کنيد:

Bundesamt für Migration und Flüchtlinge BAMF

همچنين ميتوانيد در هرکدام از دفاتر رسمي دولت آلمان تقاضاي خود را ارائه بدهيد، حتي در ايستگاه هاي پليس فدرال آلمان. (اگر شما به تنهايي به آلمان آمده ايد و زير ۱۶ سال داريد، قانونا اجازه درخواست پناهندگي نداريد. در اين صورت براي شما سرپرست قانوني تعيين خواهد شد.

د

پروسه پناهندگی به آلمان به زبان ساده- قسمت دوم

پروسه پناهندگی به آلمان به زبان ساده- قسمت دوم

سپس شما را به يکي از شعب رسمي دولت فدرال آلمان که مسئول پرونده شماست خواهند فرستاد. در اداره مورد نظر از شما ميخواهند که تمامي اطلاعات شخصيتان را در اختيارشان بگذاريد، از شما عكس خواهند گرفت و اثر انگشت شما براي تکميل پرونده ثبت خواهد شد. علاوه بر اين سلامت شما را توسط پزشک مرتبط بررسي خواهند کرد. اگر شما هيچ مدرک شناسايي براي اثبات هويت خود نداشته باشيد، ممکن است خودتان و اموالتان را براي يافتن آدرسي، شماره تلفني، … بگردند.

اگر آدرستان را عوض کرديد يا آدرس ديگري به عنوان محل زندگيتان به شما اعلام شده است، بايد سریعا به دفتر فدرال اطلاع بدهيد.

مهم : به طور منظم نامه هايتان را چک کنيد تا اگر از اداره فدرال نامه اي دريافت کرديد بتوانيد به موقع به آن پاسخ دهيد. براي برخي از موارد در دادگاه تنها يک هفته زمان در نظر گرفته شده است

به هيچ عنوان ارتباطي با سفارت يا هرگونه دفاتر رسمي کشور خود برقرار نکنيد. حتي اگر دولت آلمان با مقامات رسمي از شما خواسته باشند.

حتما از همه مدارکتان کپي تهيه کنيد  و تمام نامه هاي رسمي دولتي را پيش خودتان نگه داريد. کلا نامه هاي رسمي در آلمان بسيار مهم اند.

منبع صفحه کلن – ایستاگرام @koln.rotterdam

هتل تیکت وب‌سایت
هتل تیکت مطمئن ترین و بهترین رزرو ها را در کمترین زمان و با بهترین قیمت تقدیم شما خواهد کرد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses User Verification plugin to reduce spam. See how your comment data is processed.