Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /home/hoteltic/public_html/wp-content/plugins/wp-notification-bars/includes/class-wp-notification-bars-shared.php on line 558
چگونه بلیط را ارزان‌تر بخریم؟ - هتل تیکت

چگونه بلیط را ارزان‌تر بخریم؟

  
۱٫ از VPN استفاده کنید تا مکان جغرافیایی خود را تغییر دهید
احتمالاً تاکنون به این موضوع توجه نکرده بودید:
قیمت های آنلاین با توجه به لوکیشن شما متغیر است. مثلاً اگر کسی به دنبال خرید بلیت پاریس – بخارست باشد و در کشور آمریکا اقامت داشته باشد، قیمت پرداختی او با کسی که ساکن کشور رومانی است تفاوت دارد.
جالب است، نه؟ به همین دلیل است که VPN می تواند بهترین دوست شما در این مواقع باشد.
وی پی ان چیست؟
کلمه VPN مخفف عبارت «شبکه خصوصی مجازی» در انگلیسی است. به بیان بسیار ساده، وی پی ان شما را قادر می سازد که دیتا را به شکلی ارسال و دریافت کنید که گویی در مکان دیگری غیر از مکان فعلی لپ تاپ خود هستید. بهترین بخش آن این است که شما می توانید به لوکیشینی غیر از کشوری که در آن سکونت دارید متصل شوید.
شما می توانید وی پی ان را هم به صورت رایگان و هم غیر رایگان دانلود کنید. طبیعتاً نسخه غیر رایگان ویژگی های بیشتری را دارا است. چیزی که مهم است این است که وی پی ان شما، چه رایگان و چه پولی، این اجازه را به شما بدهد که لوکیشن خود را تغییر دهید.
اگر نمی خواهید از VPN استفاده کنید، بهترین کار این است که وبسایت محلی شرکت هواپیمایی مورد نظر خود را چک کنید. مثلاً به جای اینکه به سایت اصلی شرکت هواپیمایی مراجعه کنید، سایت فارسی (و رسمی) همان شرکت هواپیمایی را بررسی کنید.
هشدار: پیش از اینکه بلیت خود را با تغییر لوکیشن خود با استفاده از VPN خریداری کنید یا اینکه مستقیماً وبسایت محلی شرکت هواپیمایی را جستجو کنید، به شرایط استفاده نوشته شده روی بلیت توجه کنید. برخی از بلیت ها تنها برای ساکنین هر کشور خاص موجود هستند. البته این موضوع به ندرت پیش می آید، ولی اگر چنین شرایطی قید شده بود، آن بلیت را نخرید.
۲٫ از حالت Incognito روی مرورگر خود استفاده کنید و رد پای خود را بپوشانید
اگر از VPN استفاده می کنید، این مورد را نادیده بگیرید و مستقیماً به سراغ نکته بعدی بروید.
همچنین در نظر داشته باشید که اثرگذاری این تکنیک کاملاً مورد بحث است و اثبات اثربخشی کامل آن کار دشواری است. با این حال، انجام این کار ضرری ندارد و بد نیست آن را انجام دهید، چرا که شاید برای شما جواب دهد.
کوکی هایی که شما را به دام می اندازند:
تا به حال دقت کرده اید که هر چه بیشتر در مورد پروازی جستجو می کنید، قیمت ها هم بیشتر می شوند؟ فکر نکنید که دیوانه شده اید! در واقع، بازاریاب ها امروزه از ابزارهایی پیچیده تر از هر زمان دیگری استفاده می کنند و با کوکی ها (cookies) می خواهند شما را به دام بیندازند.
کوکی ها مجموعه ای از داده ها هستند که رفتار شما را دنبال می کنند و به شرکت های هواپیمایی کمک می کنند تا تمایل شما برای خرید بلیت را بسنجند. آن ها با استفاده از کوکی ها قیمت را بالا می برند به این امید که شما اضطراب پیدا کنید و از ترس اینکه قیمت ها بالاتر از این نروند، به سرعت بلیت خود را رزرو کنید.
برای مقابله با این روش، این کار را انجام دهید: مرورگر خود را در حالت incognito یا private قرار دهید. با این کار، یک پنجره جدید برایتان باز می شود که اجازه می دهد به صورت خصوصی جست و جو کنید. از آنجایی که هر بار که پنجره اینکاگنیتوی جدیدی باز می کنید کوکی ها از ابتدا دوباره ست می شوند، بنابراین هر جستجویی که قبلاً انجام داده بودید را دوباره باید تکرار کنید. تمام پنجره های مرورگر خود را ببندید، پنجره اینکاگنیتوی جدیدی باز کنید و جستجوی تازه ای برای بلیت پرواز مورد نظر خود انجام دهید.
۳٫ از بهترین موتورهای جستجوی مخصوص بلیت هواپیما نهایت استفاده را ببرید
به طور ساده اگر بخواهیم بگوییم، بدون این موتورهای جستجو شانس شما برای پیدا کردن بلیت ارزان هواپیما بسیار کم است.
این موتورهای جستجو از الگوریتم هایی منحصر به فرد استفاده می کنند و مقادیر زیاد داده را پردازش می کنند که آن ها را قادر می سازد تا گزینه های فراوانی برای پروازی که به دنبالش هستید را به شما ارائه دهند: شرکت های هواپیمایی، زمان های عزیمت و رسیدن، برنامه سفر و البته قیمت های متفاوت. در هنگام خرید بلیت های ارزان هواپیما، این موتورهای جستجو بهترین دوستان شما هستند.
بعد از اینکه بلیت مورد نظر خود را از طریق موتورهای جستجو یافتید، شما را به صفحه ای بیرونی ارجاع می دهند که در آنجا می توانید بلیت خود را رزرو کنید. از جمله بهترین موتورهای جستجوی پرواز می توان به سایت های Skyscanner و Momondo و Google Flights اشاره کرد.
۴٫ در مورد تاریخ های پرواز خود منعطف باشید
یک چیز که در هنگام جستجو برای بلیت ارزان هواپیما باید در نظر داشته باشید این است که انعطاف پذیر باشید. می توانید از هر ابزار و هر توصیه ای که وجود دارد استفاده کنید، ولی اگر انعطاف پذیر نباشید، پیدا کردن بلیت ارزان بسیار پیچیده خواهد شد.
۵٫ پرواز خود را زود رزرو کنید… ولی نه خیلی زود
دشوار است که تاریخ دقیقی که بهتر است بلیط پرواز خود را رزرو کنید را تخمین بزنید. ولی یک محدوده زمانی وجود دارد که در آن احتمالاً بهترین قیمت ها را از دست خواهید داد.
تصور غلط:
«بلیط های لحظه آخری همیشه ارزان تر هستند»: این کار بسیار پر ریسک است. قطعاً شما می توانید صبر کنید و دعا کنید که شرکت هواپیمایی پیشنهادی جالب برایتان داشته باشد، ولی تعطیلات خود را فقط متکی به این یک مورد نکنید. در مورد رفتن به فرودگاه در آخرین لحظه به این امید که هواپیما صندلی های خالی داشته باشد و بتوانید با قیمتی ارزان بلیت تهیه کنید نیز قضیه به همین ترتیب است. هیچ تضمینی وجود ندارد که بلیت ها ارزان تر شود.
چه زمانی پرواز خود را رزرو کنید:
اگر خیلی زود بخواهید بلیت بخرید، به احتمال بسیار زیاد بهترین قیمت ها را از دست خواهید داد: ارزان ترین بلیط ها هیج وقت زودتر از ۴ ماه از تاریخ پرواز ارائه نخواهد شد. رزرو کردن در محدوده زمانی بین ۶ و ۸ هفته برای پروازهای داخلی بهینه ترین روش است. هر چه به تاریخ پرواز نزدیک تر شوید، قیمت بلیط نیز گران تر خواهد بود، به ویژه در محدوده ۱۴ روز مانده به پروازتان.
اگر سفر خارجی دارید، حتی بهتر است که زودتر از این زمان پروازتان را رزرو کنید: بین ۴ و ۳ ماه زودتر معمولاً ایده آل است.
توصیه:
اپلیکیشن هاپر) شما را قادر می سازد که بدانید چه زمانی ارزان ترین بلیت را بخرید و بهترین آفرها را از دست ندهید. وقتی متوجه شدید که چه زمانی برای سفر با هواپیما ارزان تر است، این تاریخ ها را داخل اپ وارد کنید. اپلیکیشن به شما خواهد گفت که بلیت را الان بخرید یا اینکه صبر کنید. به لطف اطلاعاتی که از قبل ثبت شده، اپلیکیشن Hopper به شما تخمینی از قیمت های آتی خواهد داد. در این صورت، اگر انتظار پایین رفتن قیمت ها برود، به شما خواهد گفت که چند روز دیرتر بلیت تان را رزرو کنید.
علاوه بر این، می توانید نوتیفیکیشنی تنظیم کنید که قیمت های مختلف برای پروازی که به آن علاقه مند هستید را برایتان ارسال کند. البته حواستان جمع باشد که ممکن است اسپم نیز برایتان زیاد ارسال کند.
۶٫ به دنبال مسیرهای جایگزین باشید که دارای پرواز اتصالی است
بله، این مسیرها بیشتر طول می کشند. بله، این مسیرها خسته کننده هستند. ولی بله، این مسیرها ارزان تر هستند!
طولانی تر ولی ارزان تر:
این مثال را در نظر بگیرید: جنیفر می خواست به شهر مریدا در مکزیک پرواز کند. او به دنبال پرواز مستقیمی از پاریس به شهر کانکون می گشت، ولی نمی توانست قیمت ها را درست هضم کند. قیمت های پرواز مستقیم به مقصد مورد نظر او، فوق العاده گران بود. به جای این گزینه آسان ولی گران، او گزینه پرواز طولانی تر ولی ارزان تر را انتخاب کرد: او از نانت در فرانسه به مادرید در اسپانیا رفت، سپس به فرانکفورت در آلمان و مونترآل در مکزیک، و سرانجام آخرین پرواز اتصالی یا کانکشن او کانکون در مکزیک بود.
فکر می کنید چقدر پس انداز کرد؟ بیش از ۵۰۰ یورو! مبلغ قابل توجهی است، نه؟
اگر شما به دنبال راه های ارزان تری برای پرواز با هواپیما هستید، شاید بد نباشد که گزینه ای جایگزین نسبت به مسیر مستقیم را امتحان کنید. اگر عجله ندارید، این نوع مسافرت برایتان ارزان تر تمام خواهد شد.
در هنگام انتخاب پرواز اتصالی یا کانکشن به چند نکته توجه کنید: یکی اینکه مطمئن شوید که حتماً زمان کافی برای رسیدن به پروازهای بین راهی خود را دارید. فرودگاه ها چیزی به نام حداقل زمان اتصال (Minimum Connection Time – MCT) دارند که حداقل میزان زمانی را مشخص می کند که بین دو پرواز نیاز دارید.
این را بدانید که اگر پرواز کانکشن خود را به این علت از دست دهید که پرواز اولیه شما تأخیر داشت، می توانید تقاضای جبران خسارت کنید. البته این فرایند تنها در صورتی عمل می کند که هر دو بلیت را با هم و با شماره رزرو یکسانی خریده باشید.
همچنین برای پرواز کانکشن خود از قبل بررسی کنید که آیا نیاز به ویزای ترانزیت دارید یا نه. به عنوان مثال اگر قصد پرواز از ایران به کانادا را دارید، تنها اجازه یک بار توقف در حوزه شنگن را دارید.
۷٫ با شرکت های هواپیمایی ارزان سفر کنید
این مصالحه ساده ای است: راحتی و مزیت های کمتر، قیمت های ارزان تر.
اگر آماده اید که کمی فضای پای خود، سرگرمی های داخل هواپیما یا وعده غذایی را قربانی کنید، بنابراین شرکت های هواپیمایی ارزان احتمالاً بهترین دوستان شما خواهند بود. برخی شرکت های هواپیمایی بلیت های ارزان تری را ارائه می دهند و در عوض کمی راحتی و گزینه هایی که معمولاً در بلیت شرکت های هواپیمایی بزرگتر قرار دارد را حذف می کنند.
توصیه:
فراموش نکنید که چک-این (check-in) آنلاین انجام دهید و از کارت پرواز خود بلیت بگیرید. اگر تکالیف خود را به خوبی انجام ندهید، برخی از این شرکت های هواپیمایی هزینه های سنگینی از شما می گیرند. همچنین به قانون میزان مجاز بار داخل هواپیما نیز احترام بگذارید.
۸٫ فعالیت شرکت های هواپیمایی را دنبال کنید
اطلاعیه ها و آفرهای ویژه شرکت های هواپیمایی را از دست ندهید! به خاطر همین، باید از فعالیت آن ها آگاه باقی بمانید.
صفحات شبکه های اجتماعی و خبرنامه ها:
خیلی از ایرلاین ها تخفیف های خود را در شبکه های اجتماعی به خصوص فیسبوک اعلام می کنند. تخفیف پروازهای ارزان معمولاً خیلی سریع منقضی می شود ولی اگر با آفری مواجه شدید که به برنامه سفر شما می خورد، از لایک کردن آن پیج خوشحال خواهید شد!
همچنین بد نیست که مشترک خبرنامه ایمیلی ایرلاین هایی شوید که ممکن است با آن ها پرواز کنید. درست است که صندوق ایمیل شما پر از اسپم خواهد شد، ولی می توانید میل باکس جی میل خود را به شکلی تنظیم کنید که تمام ایمیل ها از شرکت های هواپیمایی و آژانس های هواپیمایی مستقیماً به فولدر مشخصی بروند.
توصیه:
حتی اگر از موتورهای جستجوی پرواز استفاده می کنید (که بهتر است این کار را کنید)، حتماً نگاهی سریع به وبسایت ایرلاینی که بلیت ارزانی از آن پیدا کرده اید بیندازید: گاهی اوقات شرکت های هواپیمایی تخفیف های خاص و موقت روی سایت خود دارند. ۹٫ پرواز اکونومی گزینه اولتان باشد… ولی بقیه گزینه ها را هم در نظر داشته باشید
بلیت اکونومی به طور کلی ارزان تر از سایر کلاس های پرواز است. جای تردیدی وجود ندارد که کلاس اکونومی ارزان تر است، مگر اینکه مشکلی در وبسایت ایرلاین به وجود آمده باشد (مورد بعد را ببینید). در پرواز اکونومی، شاید فضای به میزان دلخواه برای پاهایتان نداشته باشید، و از غذاهای خوشمزه در هنگام پرواز نیز خبری نباشد. ولی در عرض کیف پول شما ممنون تان خواهد بود.
توصیه
بلیت های فرست کلاس را از همان ابتدا کنار نگذارید. گاهی اوقات با کمی خرج اضافه، تمام مزایای موجود در پرواز را به دست خواهید آورد. این اتفاق وقتی می تواند رخ دهد که شرکت هواپیمایی بسیاری از بلیت های کلاس بالاتر خود را نفروخته باشد، به خصوص در زمان هایی که مسافران بیزنسی سفر نمی کنند.
۱۰٫ حواستان به خطاهای سایت شرکت هواپیمایی باشد
یک هشدار: رزرو بلیتی که به طور مشخص دارای خطای سیستمی بوده ممکن است پر ریسک باشد. ایرلاین ها همیشه به خرید اولیه شما احترام نمی گذارند. در چنین حالتی، آن ها ظرف چند روز از رزرو بلیت توسط شما بهتان اطلاع خواهند داد. در این صورت، اگر بخواهید با بلیت خریداری شده سوار هواپیما شوید احتمالاً جلویتان گرفته خواهد شد.
از اشتباهات لذت ببرید:
شرکت های هواپیمایی بسیار بزرگ هستند و گاهی وقت ها در هنگام انتشار قیمت بلیت هایشان اشتباهاتی مرتکب می شوند، که فرصتی طلایی برای شماست. پیش از اینکه بپرسید، به شما می گوییم که بله، این کار کاملاً قانونی است. این اشتباهات زمانی رخ می دهد که باگ سیستمی، خطایی در تبدیل نرخ ارز و یا خطای انسانی به وجود بیاید. تنها چیزی که اهمیت دارد این است که می توانید از این اشتباه به نفع خود استفاده کنید.
۱۱٫ بعد از اینکه بلیت خود را خریدید و قیمت ها کاهش پیدا کرد، درخواست برگشت وجه کنید
شانس خود را امتحان کنید، حتی اگر شانس موفقیت زیادی برایتان وجود نداشته باشد.
حتی بعد از خرید نیز قیمت ها را دنبال کنید:
«اُه خدایا، من بلیت خودم را ۱۲۰ یورو خریدم و حالا قیمتش ۹۰ یورو شده…» این حس برایتان آشناست؟ شما می توانید از شرکت هواپیمایی درخواست برگشت وجه کنید. هر ایرلاینی سیاست خاص خود را در این مورد دارد، ولی شما شاید بتوانید تفاوت مبلغ پرداختی را پس بگیرید یا اینکه بلیت خود را ظرف ۲۴ ساعت کنسل کنید و کل مبلغ را پس بگیرید. در هر صورت، وقتی که می بینید قیمت ها کاهش پیدا کرده هیچ ضرری ندارد که درخواست جبران خسارت کنید.
۱۲٫ پکیج خریداری کنید
اگر علاوه بر بلیت هواپیما به رزرو هتل و اتومبیل احتیاج دارید، می توانید به آسانی در خریدتان صرفه جویی کنید.
اکثر موتورهای جستجوی پرواز به شما اجازه می دهند که هتل، اتومبیل، و دیگر سرویس های اضافی را به همراه بلیت ارزان هواپیمای خود رزرو کنید. قاعدتاً اگر برای سفر خود به اتومبیل احتیاج ندارید آن را رزرو نکنید، یا اگر ترجیح می دهید از سرویس هایی مثل Airbnb و Couchsurfing استفاده کنید تا به مردم محلی نزدیک تر باشید، به سراغ هتل نروید. ولی اگر به این خدمات احتیاج دارید، اغلب ارزان تر است که آن ها را با بلیت پرواز خود رزرو کنید چرا که برای پکیج ها تخفیفی در نظر گرفته می شود.
آیا شما نیز تکنیک خاص خود برای پیدا کردن بلیت های بسیار ارزان هواپیما را دارید؟ آن را با ما در میان بگذارید. مطمئن باشید که ما هم دوست داریم ارزان سفر کنیم!
افسانه های اشتباه:
• «سفر کردن در روزهای سه شنبه، چهارشنبه یا شنبه ارزان تر است»: با اینکه این فرض را تا حدی می توان تأیید کرد، ولی نمی توان آن را به همه پروازها تعمیم داد. سفر با هواپیما در این روزها آسان تر است چرا که تقاضای کمتری وجود دارد. به این معنی که اگر برای پرواز شما تقاضای کمتری در روز جمعه وجود داشته باشد، ممکن است که بلیت هواپیمای شما نیز ارزان تر از هر روز دیگری در هفته باشد.
• «جمعه ها و یکشنبه ها گران ترین روزها برای خرید سفر هوایی است»: در اینجا نیز، این فرض به طور کلی درست است چرا که اکثر مردم در این دو روز سفر می کنند.
بهترین وقت برای سفر با هواپیما چه زمانی است؟
هر چه افراد بیشتری بخواهند در تاریخ یکسانی سفر کنند، بلیت هواپیما نیز گران تر خواهد بود: مسئله، عرضه و تقاضا است. سعی کنید از پرواز در روزهای شلوغ پرهیز کنید. اگر قصد دارید در آخر هفته یا تعطیلاتی مهم سفر کنید، یا بلیت خود را خیلی زود رزرو کنید و یا انعطاف داشته باشید. گاهی اوقات رزرو کردن بلیت هواپیما یک روز دیرتر یا یک روز زودتر شاید باعث شود که چند صد هزار تومان پس انداز کنید. انعطاف پذیری یکی از کلیدی ترین موضوعات برای پیدا کردن بلیت های ارزان هواپیما است.
بهترین زمان برای انتخاب، پرواز در شب است که اصطلاحاً به آن پرواز چشم قرمز (red-eye flight) گفته می شود: اکثر آدم ها دوست ندارند
در طول شب پرواز کنند به همین دلیل قیمت بلیت ها برای پروازهایی که در شب عزیمت می کنند احتمالاً کمتر است. یک زمان جایگزین، پرواز در هنگام ناهار است چون که بیشتر افراد دوست ندارند این وعده غذایی خود را از دست ندهند. ولی کاهش قیمت در این زمان به اندازه پروازهای چشم قرمز نخواهد بود.
منبع سایت برترین ها
هتل تیکت وب‌سایت
هتل تیکت مطمئن ترین و بهترین رزرو ها را در کمترین زمان و با بهترین قیمت تقدیم شما خواهد کرد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses User Verification plugin to reduce spam. See how your comment data is processed.