پاسپورت آبی (پناهندگی) آلمان چیست؟

پاسپورت آبی (پناهندگی) آلمان چیست؟

اگر بعد از بررسی پرونده پناهندگی شما اداره مهاجرت و پناهندگی (BAMF) برای شما حق پناهندگی یا وضعیت پناهندگی اعلام کند، شما همزمان با دریافت اقامت، پاسپورت آبی پناهجویی نیز دریافت میکنید.


اگر حق پناهندگی شما طبق ماده « ۱۶آ » قانون اساسی آلمان یا طبق بند«۱و۲ ماده ۲۵ قانون اقامت» به رسمیت  شناخته شده باشد، شما اجازه اقامت سه ساله با پاسپورت آبی دریافت می‌کنید.


با توجه به ماده ۲۸ کنوانسیون ژنو درباره پناهندگان، شما زمانی مستحق داشتن پاسپورت آبی میشوید که با صدور این سند سفر هیچگونه نگرانی در مورد “امنیت و یا نظم عمومی” وجود نداشته باشد.


اگر با وجود داشتن پاسپورت آبی پناهجویی، شما باز هم از مقامات کشور خود و یا کدام کشور دیگری درخواست پاسپورت کنید، بدین معنی است که خود را تحت حمایت و حفاظت کشور دیگری قرار داده‌اید و این روند پناهندگی و اجازه اقامت شما در آلمان را با خطر مواجه میکند و امکان دارد وضعیت پناهندگی شما از بین برود و اجازه اقامت شما باطل گردد. 


با پاسپورت آبی شما می توانید آزادانه با داشتن ویزای قانونی به همه کشورها سفر کنید، به جز کشورهایی که شما در آن‌ها تحت تعقیب و یا شکنجه قرار گرفته اید (Verfolgerstaat) و در پرونده پناهندگی خود از آنها نام برده‌اید و همچنان کشور اصلی خودتان.


اما در کشورهای دیگر و مخصوصا کشورهای عضو اتحادیه اروپا میتوانید  با پاسپورت آبی به عنوان یک پناهنده قبول شده بدون ویزا سفر کنید
اداره امور خارجیان (The local immigration authorities) در هرایالت مسئول صدور پاسپورت آبی مهاجرت و اجازه اقامت است.


مقامات اداره امور خارجیان (Ausländerbehörde) در هنگام دریافت درخواست شما برای پاسپورت آبی از شما اثر انگشت میگیرند و با بقیه اطلاعات شخصی شما بصورت الکترونیک ثبت و نگهداری میکنند.


در واقع این یک پاسپورت الکترونیکی است. این اطلاعات  تنها با دستگاه‌های خاص و توسط مقامات مربوط قابل دیدن است.


اثر انگشت شما به طور خاص محافظت می شود و فقط  کشورهایی به آن دسترسی دارند که این حق را بصورت ویژه از آلمان دریافت کرده باشند.

هتل تیکت وب‌سایت
هتل تیکت مطمئن ترین و بهترین رزرو ها را در کمترین زمان و با بهترین قیمت تقدیم شما خواهد کرد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses User Verification plugin to reduce spam. See how your comment data is processed.