Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /home/hoteltic/public_html/wp-content/plugins/wp-notification-bars/includes/class-wp-notification-bars-shared.php on line 558
پاسپورت واکسن کرونا-راهکار جدید برای سفر به اروپا - هتل تیکت

پاسپورت واکسن کرونا-راهکار جدید برای سفر به اروپا

پس از تأیید واکسن COVID-19و شروع واکسیناسیون تعداد بیشتری از افراد در سراسر جهان ، تمایل افراد واکسن زده برای سفر در سراسر دنیا و به ویژه حوزه شینگن افزایش یافته است.

اصطلاح “گذرنامه واکسیناسیون” یا “گواهینامه واکسیناسیون” در هفته های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است ، بسیاری از کشورها اعلام داشتند برای افراد واکسن زده گواهینامه (گذرنامه) واکسناسیون صادر کرده اند و برای پذیرش افراد به داخل خاک خود نیاز به ارائه این گواهینامه است.

ایده چنین اسنادی حتی توسط شورای اروپا نیز مورد حمایت قرار گرفته است ، گرچه دتأکید می کند که در حال حاضر تصمیم گیری برای استفاده از این گواهینامه ها خیلی زود است.

” رهبران توافق کردند که بر روی یک فرم استاندارد و قابل تطبیق اثبات واکسیناسیون برای اهداف پزشکی کار کنند. رهبران در مرحله بعدی تعیین می کنند که در چه شرایطی می توان از این گواهینامه ها استفاده کرد .

پیش از این ، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا اورسولا فون در لاین از ایده گواهی واکسیناسیون رایج ، که می تواند توسط اتحادیه اروپا ایجاد شود و از طرف کشورهای عضو برای هر کسی که واکسن COVID-19 واکسینه می شود ، حمایت کرده بود.

در زیر ، لیستی از تمام کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه شینگن را که قصد معرفی این گواهینامه ها را دارند و در آینده اجازه تردد مسافر ها را با این گواهینامه را خواهند داد مشاهد می فرمایید:

قبرس

قبرس اولین کشور عضو اتحادیه اروپا بود که برنامه های خود را در مورد لغو شرایط ورود مانند آزمایش و قرنطینه برای کسانی که علیه COVID-19 واکسینه شده اند اعلام کرد .

دولت قصد دارد بدون محدودیت ، حداقل از اتحادیه اروپا به مسافران سرزمین خود که واکسینه شده علیه COVID-19 هستند اجازه ورود دهد ، به این معنی که این مسافران باید اثبات کنند که علیه COVId-19 واکسینه شده اند.

چک

جمهوری چک در حال بررسی امکان مجاز به مسافرتهای بدون محدودیت برای افراد واکسینه شده است ، هرچند برنامه ریزی نکرده است که واکسن را برای مسافرت مورد نیاز قرار دهد.

یان بلاتنی ، وزیر بهداشت این کشور ، در سخنرانی در برابر اتاق نمایندگان چک ، در مورد “گذرنامه واکسن” صحبت کرد که در آن زمان در میان مقامات اتحادیه اروپا در حال بحث بود.

وی افزود: ” مطمئناً مسافرت با گواهینامه واکسیناسیون آسان تر از انجام معاینه قبل از هر گذرگاه مرزی است .”

با این حال دولت چک در مورد برنامه هایی برای شروع اعطای چنین اسنادی به شهروندان خود فعلا ندارد.

دانمارک

در همین حال ، دانمارکاعلام داشته است که به زودی گذرنامه های واکسن COVID-19 را برای شهروندان خود که واکسن ضد ویروس دریافت می کنند معرفی خواهد کرد تا بتوانند از این گواهینامه ها برای سفر بدون محدودیت به کشورهایی که برای آنها مایل هستند استفاده کنند.

در حالی که قرار بود گذرنامه ها تا پایان ژانویه آماده باشند ، دولت دانمارک اکنون تصمیم گرفته است گذرنامه های واکسیناسیون دیجیتال را حتی برای کسانی که قصد سفر به دانمارک را دارند ارائه دهد .

وزیر دارایی ، مورتن بوئدسکوف ، با اعلام این تصمیم گفت که حدود سه یا چهار ماه دیگر گذرنامه دیجیتال برای استفاده به عنوان مثال برای سفرهای تجاری آماده می شود.

بودسکوف گفت: ” این گذرنامه اضافی است که شما می توانید روی تلفن همراه خود داشته باشید و مدارکی را که شما واکسینه شده اید داشته باشید ” ، و با اشاره به اینکه این کشور اولین کسی است که در جهان این نوع شناسایی را برای افراد واکسینه شده معرفی می کند .

استونی

نخست وزیر استونی جوری راتاس و مدیر سازمان بهداشت جهانی تدروس آدانوم غبرایسوس توافق نامه ای امضا کردند که به کارآفرینان و محققان استونی اجازه می دهد تا از ۵ اکتبر کار بر روی یک گواهی ایمن سازی دیجیتال و پروژه های همکاری را آغاز کنند.

این توافق نامه به استونی اجازه می دهد تا روی ایجاد کارت واکسیناسیون زرد کار کند که امکان تبادل مرزی قابل اعتماد و شفاف داده های واکسیناسیون را فراهم می کند.

نخست وزیر راتاس گفت: ” پروژه آزمایشی ما فرصتی فوق العاده برای جامعه استونی برای کمک به جهان در مبارزه با COVID-19 و ایجاد تجربه ما در زمینه ساخت خدمات دیجیتال در سطح جهانی است .” درب همکاری گسترده تر “

یونان

نخست وزیر یونان کیریاکوس میتسوتاکیس اولین رهبر اتحادیه اروپا بود که رسماً از نهادهای اتحادیه اروپا خواست تا در جهت معرفی مجدد گواهی واکسیناسیون ویروس کرونا به منظور تسهیل سفر بین اتحادیه تلاش کنند.

نخست وزیر با ارسال نامه ای به رئیس کمیسیون اروپا اورسولا فون در لاین ، اشاره به اینکه مقامات در یونان در تلاشند گواهی ” تسهیل آزادی جابجایی افرادی را که علیه COVID-19 واکسی شده اند ” معرفی کنند و خواستار کمیسیون تحت فشار قرار دادن یک گواهینامه واکسیناسیون مشترک اتحادیه اروپا.

مجارستان

مجارستانی ها با آغاز واکسناسیون و بهبود وضعیت عمومی شیوع ویروس کرونا، در حال صدور کارت هایی هستند که اثبات میکند افراد واکسن زده اند و می توانند بدون محدودیت تردد و یا مسافرت نمایند.

ایسلند

از ۲۱ ژانویه ۲۰۲۱ ، مقامات ایسلند شروع به اعطای “گواهین های واکسیناسیون COVID-19” به شهروندان ایسلندی که دومین واکسن واکسن علیه ویروس را دریافت کرده اند ، می شوند ، به عنوان اولین کشور در منطقه شینگن که اقدام به اعطای این اسناد می کند.

این کشور همچنین یک راه حل الکترونیکی راه اندازی کرده است که افراد را قادر می سازد به طور آنلاین گواهی واکسیناسیون – heilsuvera.is را دریافت کنند.

ایسلند همچنین تصمیم گرفته است تمام “گواهین های واکسیناسیون COVID-19” را که به زودی توسط هر یک از کشورهای اتحادیه اروپا و شینگن صادر می شود ، به رسمیت بشناسد. مسافرانی که به ایسلند می رسند و سندی در دست دارند که ثابت می کند در هر یک از این کشورها واکسینه شده اند ، از انجام مراحل غربالگری مرز معاف خواهند بود.

ایتالیا

در حالی که دولت ایتالیا هیچ برنامه ای در مورد گواهینامه های واکسیناسیون نشان نداده است ، فدراسیون ملی صنعت مسافرت و گردشگری ایتالیا از دولت ایتالیا خواسته است سرعت واکسیناسیون ملی را تسریع کند و برای کسانی که واکسن ضد ویروس می گیرند گواهی صادر کند .

فدراسیون ، از جمله ، به دولت یادآوری کرده است که پس از ده ماه بی تحرکی ، صنعت گردشگری ایتالیا باید حداکثر تا پایان بهار مجدداً شروع به کار کند ، بنابراین از دولت می خواهد راه حل های سازگار را به عنوان اعطا و پذیرش گواهی واکسیناسیون برای سفر پیدا کند.

لهستان

لهستان همچنین برنامه هایی را برای معرفی گذرنامه های واکسن آشکار کرده است تا به افرادی که واکسن COVID-19 را می زنند، آزادی بیشتری نسبت به افرادی که این واکسن را نزده اند ، داده شود.

این سند به صورت کد QR صادر می شود که فقط در حساب سیستم بهداشت عمومی شهروندان قابل بارگیری است. نسخه چاپی جایگزین دیگری برای کسانی که تلفن هوشمند ندارند صادر می شود.

آنا گولوسکا ، معاون وزیر بهداشت لهستان گفت: ” این سند به اصطلاح پاسپورت فرد واکسینه شده خواهد بود ، که شخص واکسینه شده را تأیید می کند و می تواند از حقوقی که افراد واکسینه شده به آنها تعلق می گیرد استفاده کند .”

اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا این سند برای سفرهای مرزی مورد استفاده قرار می گیرد ، اما این واقعیت که “گذرنامه” نامیده می شود ، نشانه بزرگی است.

کشور پرتغال

ایده ایجاد “گواهی واکسیناسیون” که سفر بین کشورهای اروپایی را تسهیل می کند نیز توسط مقامات پرتغالی پشتیبانی شده است.

وزیر کشور پرتغال ادواردو کابریتا معتقد است که واکسیناسیون به اندازه کافی ایمن است که اجازه می دهد اقدامات متعددی در مرزهای داخلی اتحادیه اروپا لغو شود ، و اظهار داشت که این سند ” باید به عنوان اثبات امنیت عمل کند و برخی از الزامات را در مرزها از بین ببرد – به ویژه الزام برای آزمایش PCR ”.

اسلواکی

اسلواکی از جمله کشورهای اتحادیه اروپا است که حمایت خود را از معرفی گواهی COVID-19 نشان داده است ، که به اعتقاد دولت اسلواکی با حفظ امنیت لازم ، امکان بالاترین سطح ممکن در آزادی را دارد

” چنین گواهی باید، علاوه بر اطلاعات مربوط به واکسیناسیون خود، همچنین حاوی اطلاعات در آزمون تکمیل و یا غلبه بر ممکن بیماری COVID-19 ،” وزیر امور خارجه از وزارت امور خارجه و امور اروپا از جمهوری اسلواکی مارتین کلاوس در ۱۸ ژانویه طی یک کنفرانس ویدیویی غیررسمی از وزرا و دبیران امور خارجه برای امور اروپا در کشورهای اتحادیه اروپا گفت.

اسپانیا

وزیر گردشگری اسپانیا ، ریس ماروتو نیز اعلام کرد که دولت این کشور در تلاش است تا یک “گواهینامه واکسیناسیون” ایجاد کند ، همان استفاده همان سندهایی که قرار است توسط برخی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا راه اندازی شود.

سوئد

سوئد یکی از جدیدترین کشورهایی است که برای شناسایی پاسپورت ویروس کرونا ویروس دیجیتال تا تابستان به منظور شناسایی افرادی که علیه COVID-19 واکسینه شده اند ، افشا می‌شود.

وزیر اجتماعی لنا هالنگرن با اعلام این تصمیم ضمن توضیح اینکه سوئد از قبل به طور فعال در حال توسعه استاندارد بین المللی برای گواهینامه ها است ، گفت: ” برای کار کردن گواهینامه ها در سطح بین المللی ، آنها باید توسط کشورهای جهان شناخته شوند .

منبع https://www.schengenvisainfo.com/

هتل تیکت وب‌سایت
هتل تیکت مطمئن ترین و بهترین رزرو ها را در کمترین زمان و با بهترین قیمت تقدیم شما خواهد کرد!

یک نظر

  • […] آخرین اطلاعات تاکنون ۷۲ کشور جهان تزریق واکسن سینوفارم را در کشورهای خود تایید کرده‌اند. ایران نیز […]

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    This site uses User Verification plugin to reduce spam. See how your comment data is processed.