Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /home/hoteltic/public_html/wp-content/plugins/wp-notification-bars/includes/class-wp-notification-bars-shared.php on line 558
قوانین و مقررات پرواز خارجی- ۵ تیر ۱۴۰۰ - هتل تیکت

قوانین و مقررات پرواز خارجی- ۵ تیر ۱۴۰۰

شرایط و ضوابط مربوط به پروازهای خارجی در دوران عادی و کرونا- ترکیش، قطری، بریتش- قوانین ترانزینت و ورود به کانادا، استرالیا ، شینگن و امریکا

کلیه مسافران پروازهای ورودی به ایران ملزم به تکمیل فرم های مورد نیاز و ارائه نتیجه تست منفی کووید PCR19 (در مراکز معتبر) که حداکثر ۷۲ ساعت قبل از لحظه ورود به کشور صادر شده است.

پیرو بخشنامه وزارت بهداشت ترکیه؛ کلیه مسافران به مقصد ترکیه از تاریخ ۲۴ اسفند ۹۹ ملزم می‌باشند در کمتر از ۷۲ ساعت قبل از موعد پرواز، نسبت به تکمیل فرم الکترونیکی سلامت اقدام نمایند و تاییدیه این فرم را به صورت پرینت کاغذی و یا در گوشی موبایل – تبلت (دارای QR CODE) قبل از پرواز به کانتر پذیرش فرودگاه ارائه نمایند.

طبق اعلام هواپیمایی قطر، تمامی مسافرینی که دارای اقامت، پاسپورت و ویزای توریستی می‌باشند، در صورت داشتن بلیط رفت و برگشت می‌توانند از پروازهای هواپیمایی قطر به مقصد ترکیه استفاده نمایند.

شرایط الزام پذیرش مسافرین مسیر دبی (امارات): کلیه مسافرین پیش از سفر ملزم به دریافت کد تاییدیه ICA در سایت HTTP://SMARTSERVICES.ICA.GOV.AE هستند.همچنین استفاده از QR CODE بر روی گواهی تست منفی PCR در بازه زمانی حداکثر ۷۲ ساعت پیش از ورود به کشور امارات در آزمایشگاه‌های معتبر الزامی است. ضمنا داشتن اصل گواهی تست و ارائه کپی آن به مسئول پذیرش در فرودگاه و تکمیل فرم خوداظهاری نیز الزامی می‌باشد. همچنین بیمارستان های مشخصی از سمت ایرلاین اعلام شده است. برای اطلاعات بیشتر به اینجا کلیک کنید.

شرایط الزام پذیرش مسافرین محترم مسیر ایتالیا: ارائه گواهی تست COVID19 در حداکثر ۴۸ ساعت قبل از ورود به کشور معتبر است. صدور بلیط با مدت اقامت کمتر از ۱۴ روز نباشد و مسافران به مدت ۱۴ روز در محل سکونت شخصی در قرنطینه خانگی هستند. برای اطلاعات بیشتر به اینجا کلیک کنید.

شرایط پذیرش مسافران ایرانی در کشور عمان: طبق اعلام هواپیمایی سلام ایر، پروازهای کشور عمان صرفا برای افراد مقیم با کارت اقامت دارای اعتبار امکان‌پذیر است و مسافران ملزم به ارائه تاییدیه وزارت خارجه در عمان هستند. مسافرین از فرودگاه شیراز ملزم به ارائه تست سلامت از آزمایشگاه‌های مورد تایید با اعتبار حداقل ۴۸ ساعت قبل از پرواز دارند.  تست PCR در فرودگاه مسقط هنگام ورود از مسافران گرفته میشود، مسافرین می‌بایست هزینه ۲۵ ریال عمانی برای تست کرونا (یا معادل دلاری یا کارت اعتباری معتبر) را در فرودگاه شیراز همراه داشته باشند.

طبق آخرین قوانین کشور هلند، کلیه مسافران عازم به این کشور ملزم به ارائه تست منفی PCR، بیست و چهار (۲۴) ساعته ساعت قبل از پرواز هستند. جهت اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید. جهت تکمیل فرم‌های درخواستی به این وب سایت مراجعه نمایید. مسافران هواپیمایی ترکیش میبایست در فرودگاه استانبول و سابیها با مراجعه به TRANSFER DESK اقدام به تست ANTI-GEN به مبلغ ۱۷۵ لیر نمایند.

 طبق آخرین قوانین کشور آلمان، کلیه مسافران عازم به این کشور میبایست ۱۰ روزقبل از پرواز به وب‌سایت HTTP://WWW.EINREISEANMELDUNG.DE/ مراجعه نموده و نسبت به تکمیل اطلاعات درخواستی و اخذ تاییدیه QR CODE اقدام نمایند و پرینت نهایی و بارکرد تشکیل شده را همراه داشته باشند. همچنین ملزم به ارائه تست منفی PCR در بازه زمانی حداکثر ۴۸ ساعت قبل از ورود به کشور هستند. 

 طبق آخرین قوانین کشور کانادا، کلیه مسافران ملزم به تکمیل فرم‌های درخواستی از طریق مراجعه به وب سایت یا نصب اپلیکیشن هستند. لینک وب‌سایت – دانلود اپلیکیشن اندروید – لینک اپلیکیشن IOS

طبق آخرین قوانین کشور انگلیس، کلیه مسافران بالای ۱۱سال در پروازهای ورودی انگلستان می بایست قبل از پرواز اقدام به انجام تست PCR نمایند و گواهی جواب منفی تست را در محدوده ۷۲ ساعت  مانده به پرواز  را به  زبان  انگلیسی  بهمراه داشته باشند و همچنین قبل از سفر به کشور انگلستان می‌بایست نسبت به تکمیل فرم خود اظهاری پزشکی اعلام شده در این لینک اقدام نموده و پس از دریافت QR CODE ، کپی آن را درهنگام سوار شدن به هواپیما و همچنین بدو ورود به پلیس گذرنامه در انگلستان تحویل نمایند. 

طبق آخرین قوانین آمریکا، کلیه مسافرین با توجه به شهر مقصد میبایست فرم مورد نیاز شهر مقصد را تکمیل کنند. فرم مقصد لس آنجلس – فرم مقصد بوستون – فرم مقصد واشنگتن، سانفرانسیسکو، شیکاگو

طبق آخرین قوانین اسپانیا، کلیه مسافرین برای ورود به اسپانیا ملزم به تکمیل فرم سلامت از طریق این لینک هستند و پس از تکمیل فرم میبایست  QR CODE دریافت کرده و پرینت نهایی یا دانلود آن را در فرودگاه به همراه داشته باشند.

جهت مشاهده آخرین لیست محدودیت‌های سفر اینجا کلیک کنید.

جهت مشاهده شرایط ویزا به مقصد مورد نظر اینجا کلیک نمایید.

پرداخت عوارض خروج از کشور ، مالیات شهری (CITY TAX) و مالیات مسافرتی (TOURIST TAX) در کشور (های) مقصد و مسئولیت کنترل عدم ممنوع الخروج بودن مسافر به عهده شخص کاربر می باشد.

پاسپورت مسافران آمریکا و کانادا، باید در زمان بازگشت از سفر، حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.

در صورتی‌که از اعتبار پاسپورت‌ کمتر از شش ماه باقی مانده باشد، اجازه‌ی خروج از کشور در فرودگاه به مسافرداده نمی‌شود

در صورتی که به یکی از کشورهای زیر مسافرت میکنید و مجوز اقامت در آنها را ندارید به حداکثر زمان مجاز اقامت در این کشورها دقت کنید:

• ترکیه (۳ ماه) • مالزی (۱۴ روز) • ارمنستان(۲۱ روز) • قبرس آسیایی (۱ ماه)

برای کلیه پروازهایی که در کشورهای حوزه شنگن توقف دارند و مقصد نهایی، کشور غیر حوزه شنگن باشد مسافرین موظف به تهیه ویزای ترانزیت می باشند حتی اگر کشور مقصد نیازی به ویزا نداشته باشد. در صورت عدم تهیه ویزای ترانزیت کلیه مسئولیت با شخص مسافر می باشد.

بلژیک فرانسه ایتالیا مالت استونی اسلوونی هلند نروژ سوئیس لیختن اشتاین  جمهوری چک آلمان لتونی اسلواکی مجارستان لهستان اسپانیا یونان دانمارک  

با ویزای توریستی شینگن، ورود باید از همان کشوری باشد که ویزای توریستی را از سفارت آن گرفته‌اید.

پرواز مقصدهای آمریکا مجاز به توقف در کانادا نمی باشند.

پرواز مقصدهای کانادا مجاز به توقف در آمریکا نمی باشند.

برای مقصدهای آمریکای جنوبی یا آمریکای مرکزی، در صورت توقف در حوزه شنگن و انگلستان نیاز به ویزای ترانزیت دارید.

در نظر داشته باشید برای پروازهایی که دو توقف در اروپا داشته باشند و بعد به آمریکا یا کانادا سفر کنند باید حتما ویزای ترانزیت داشته باشید.

برای مقصدهای آمریکا و کانادا، فقط مجاز به داشتن یک توقف کمتر از ۸ ساعت، در صورتیکه پرواز ادامه مسیر در همان روز ورود باشد (تاریخ به وقت محلی تغییری نداشته باشد) بدون نیاز به ویزای ترانزیت در حوزه شنگن می باشید. بدیهی است، در صورت عدم رعایت شرایط ذکر شده، داشتن ویزای ترانزیت الزامی است.

در صورتیکه با پرواز BRITISH AIRWAYS از تهران به مقصدهای آمریکا یا کانادا استفاده می کنید، با توجه به داشتن ویزای کشور مقصد، در صورتیکه پرواز ادامه مسیر در همان روز ورود به لندن باشد (تاریخ به وقت محلی لندن تغییری نداشته باشد) نیازی به داشتن ویزای ترانزیت نمی باشد. بدیهی است این شرایط فقط از مبدا تهران می باشد.

برای مقصد اروپا، در صورت توقف در لندن نیاز به ویزای ترانزیت انگلستان دارید.

در صورتیکه از پروازهای توقف دار در روسیه به مقصد صربستان استفاده می نمایید و در روسیه بیشتر از ۱۸ ساعت توقف دارید، حتما باید ویزای ترانزیت روسیه داشته باشید.

در صورتیکه از پرواز AEGEAN استفاده می کنید حتما باید ویزای شینگن داشته باشید حتی اگر کشور مقصد نیازی به ویزا نداشته باشد.

در صورت خرید پروازهایی که در هنگ کنگ توقف دارند حتما باید ویزای ترانزیت داشته باشید حتی اگر کشور مقصد نیازی به ویزا نداشته باشد.

در صورت خرید پروازهایی که در چین توقف دارند نیاز به ویزای ترانزیت چین می باشد، حتی اگر ویزای کشور مقصد را داشته باشید یا حتی کشور مقصد نیازی به ویزا نداشته باشد. در غیر این صورت مسئولیت بلیط تهیه شده و ویزا برای سفر به عهده خود مسافر می باشد. این قانون شامل تمامی ایرلاینها می باشد.

در صورت خرید پروازهایی که در تایلند بیشتر از ۱۱ ساعت توقف دارند حتما باید ویزای تایلند داشته باشید، حتی اگر کشور مقصد نیازی به ویزا نداشته باشد.

برای مقصد نیوزیلند، در صورت توقف در استرالیا نیاز به ویزای استرالیا دارید.

برای مقصد مینسک، در صورت توقف در روسیه نیاز به ویزای روسیه دارید.

استعلام ممنوعیت خروج از کشور

استعلام ویزاهای ترانزیت بین مسیر پرداخت عوارض خروج از کشور

هتل تیکت وب‌سایت
هتل تیکت مطمئن ترین و بهترین رزرو ها را در کمترین زمان و با بهترین قیمت تقدیم شما خواهد کرد!

‫4 نظر

  • هتل تیکت گفت:

    قوانین صدور ویزا در شرایط کرونایی لحظه ای در حال تغییر است،
    اما در صورتی که ترجمه گواهی تزریق واکسن های مورد تایید شینگن رو داشته باشید ویزا صادر میشه
    ویزاهای تجاری و دانشجویی محدودیت کمتری نسبت به ویزای توریستی دارند

  • احمد گفت:

    متشکر از پاسخگویی، در این صورت مقررات کرونایی برای ورود به ایتالیا چگونه است؟ با توجه به مدت سفر کاری
    ممنون

  • هتل تیکت گفت:

    سلام
    در صورتی که برای سفارت ضرورت سفر کاری محرض شود ، ویزا صادر میشود

  • احمد گفت:

    سلام، وقت بخیر، آیا امکان مسافرت به ایتالیا برای ماموریت کاری به مدت ۵ روز وجود دارد؟ ممنون

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    This site uses User Verification plugin to reduce spam. See how your comment data is processed.