این اشتباهات را در فرودگاه انجام ندهید [قسمت اول]

 

امروزه یکی از رایج‌ترین راه‌های مسافرت کردن, استفاده از هواپیماست

امروزه یکی از رایج‌ترین راه‌های مسافرت کردن, استفاده از هواپیماست. مطمئنا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید همه کارها طبق برنامه پیش رفته و سفر بی‌خطری داشته باشید. در ادامه در مورد اشتباهات رایجی که ممکن است از طرف مسافران در فرودگاه انجام ‌شود خواهیم گفت و راه حل رو به رو شدن با آن را نیز توضیح خواهیم داد. پس با بنیتا همراه باشید تا به شما کمک کنیم پرواز کنسل شده‌تان را به بهترین شکل مدیریت کنید و حتی در فرودگاه بتوانید دوش بگیرید.

اشتباهات رایج در فرودگاه

هنگام کنسل شدن پرواز, در جلوی گیت وروری تجمع می‌کنید
زمانی که پروازتان کنسل شد, دلسرد نشوید. بهترین راه برای مدیریت یک پرواز خارج از برنامه این است که زمانی که در صف بلیت هستید با خط هوایی (Airline) مورد نظر تماس بگیرید. در ضمن نیازی نیست پای تلفن با مسئولین وارد مذاکرده شوید چون آن‌ها هم مانند شما از این وضعیت آشفته هستند و با هزاران مسافر ناراضی دیگر مثل شما, باید سر و کله بزنند.

اشتباهات رایج در فرودگاه

در روزهای شلوغ انتظار جمعیت زیاد را ندارید
هرچقدر جمعیت بیشتر شود میزان هرج و مرج و شلوغی در پارکینگ و جایگاه پیاده و سوار کردن مسافرها بیشتر شده و همچنین صف‌های بازرسی امنیتی نیز طولانی‌تر می‌شوند. پس بر اساس همین شرایط برنامه ریزی کنید. به طور کلی فرودگاه‌ها, صبح های دوشنبه و بعد از ظهرهای جمعه در شلوغ‌ترین وضعیت خودشان هستند. انتظار شلوغ‌تر شدن جمعه‌های تابستان را داشته باشید, زیرا این زمان, اوج سفرهای تفریحی است. بیش‌ترین حضور جمعیت در سال, برای عید شکرگزاری و یکشنبه هفته بعدش است. و همانطور که انتظارش را داشتید شلوغ‌ترین هفته, هنگام تعطیلات کریسمس و جشن سال نو است. وزارت حمل و نقل اعلام کرده است که در این زمان, سفرهای بلند مدت ۲۳% افزایش پیدا می‌کنند.

این اشتباهات را در فرودگاه انجام ندهید [قسمت دوم]

اشتباهات رایج در فرودگاه

اولین پیشنهاد را می‌پذیرید
اگر پروازتان (overbook) شد یعنی بیشتر از تعداد مسافرین بلیت فروخته شده و برخی مجبورند پروازشان را کنسل کنند, در این شرایط, خطوط هواپیمایی تا زمانی که مسافرانی وجود دارند که داوطلبانه صندلی خود را به شخص دیگری بدهند, پیشنهادهای زیادی برای شما دارد. همیشه یادتان باشد که در این جور مواقع به جای کوپن, خسارت نقدی دریافت کنید.

اشتباهات رایج در فرودگاه

از سالن استراحت فرودگاه در پروازهای طولانی مدت استفاده نمی‌کنید
برای کسانی که زیاد مسافرت نمی‌کنند, سخت است که سالانه چند صد دلار را صرف هزینه سالن استراحت یا لانژ (Lounges) فرودگاه کنند. اما اگر یک توقف طولانی مدت دارید می‌توانید از خدمات روزانه آن‌ها استفاده کنید. خدمات یک روزه شامل استفاده از امکانات مختلف به قیمت تقریبی ۲۱۰ هزار تومان است. امکانات شامل همه چیز می‌شود, از تنقلات و نوشیدنی گرفته تا وای فای و سوئیت‌های مخصوص دوش گرفتن.

اشتباهات رایج در فرودگاه

چمدان‌هایتان را به موقع تحویل نمی‌دهید
هرچقدر معرفی خودتان و تحویل  چمدان‌هایتان یا به اصطلاح, چک این (check in) را زوتر انجام دهید. هم در زمان صرفه جویی کرده‌اید و هم صندلی بهتری در هواپیما نصیبتان می‌شود. و این برای پروازهای طولانی مدت امتیاز بزرگی است.

این اشتباهات را در فرودگاه انجام ندهید [قسمت دوم]

اشتباهات رایج در فرودگاه

برای جلوگیری از احساس حالت تهوع, بلیت صندلی درجه یک می‌خرید
اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که در اثر تکان‌های هواپیما حالتان بد می‌شود, صندلی‌های درجه یک یا همان فرست کلاس (First Class) ممکن است اولین فکری باشد که برای مواجهه با این مشکل به ذهنتان می‌رسد, اما به جای صرف هزینه اضافه می‌توانید از صندلی‌های میانی برای نشستن استفاده کنید. خلبانان هواپیما توصیه کرده‌اند که اگر در قسمت وسط هواپیما بنشینید, زیاد تکان نخواهید خورد و در نتیجه حالتان بد نخواهد شد.

اشتباهات رایج در فرودگاه

چمدان‌هایتان را اندازه‌گیری نمی‌کنید
قوانین حمل و نقل هر خط هوایی یا ایرلاین متفاوت است. به عنوان مثال ابعاد استاندارد خطوط هواپیمایی آمریکایی ۲۲٫۸۶ در ۳۵٫۵۶ در ۵۵٫۸۸ سانتی‌متر است. پس بهتر است نسبت به سهمیه‌ای که برای حمل بار دارید آگاه باشید و چمدان را قبل از بسته بندی وسایل اندازه‌گیری کنید. برای اینکه خیالتان راحت باشد که مشکلی پیش نخواهد آمد, بعد از بستن چمدان, یک بار دیگر هم آن را اندازه‌گیری کنید.

اشتباهات رایج در فرودگاه

مانیتورهای فرودگاه را برای کسب اطلاعات چک نمی‌کنید
خیلی خوب است که وضعیت پرواز را از طریق تلفن هوشمند خود کنترل کنید. در زمان چک این می‌توانید برای این امکانات ثبت نام کنید. ولی تنها به این موضوع بسنده نکنید و همیشه مانیتورهای موجود در سالن فرودگاه را هم چک کنید چون بهترین منبع به روز رسانی اطلاعات هستند. همیشه سعی کنید شماره گیت خود را, قبل از اینکه وارد قسمت‌های دیگر فرودگاه شوید, ۲ بار چک کنید.

این اشتباهات را در فرودگاه انجام ندهید [قسمت دوم]

منبع: سایت مجله خواندنی ها