Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /home/hoteltic/public_html/wp-content/plugins/wp-notification-bars/includes/class-wp-notification-bars-shared.php on line 558
آنچه درباره بیمه مسافرتی باید بدانیم - هتل تیکت

آنچه درباره بیمه مسافرتی باید بدانیم


با اصطلاحات و کاربردهای بیمه مسافرتی آشنا شوید

بیمه مسافرتی، هم چون بلیط رفت و برگشت قطار یا هواپیما و گذرنامه معتبر و روادید، یکی از فاکتورهای مهم برای سفر به خارج از مرزها به شمار می رود. بدون بیمه مسافرتی به سفر رفتن، مثل بدون پول سفر کردن است. حتما سعی کنید در هنگام سفرهای خارج از کشور، بیمه مسافرتی واقعی معتبر را با خود به همراه داشته باشید. حتما توجه کنید که بیمه برای مدت زمان سفر شما دارای اعتبار کافی باشد. بعضا مشاهده می شود که مسافران برای سفر ۸۹ روزه به محدود شنگن، بیمه ۲۳ روزه خریداری میکنند تا پول کمتری پرداخت کنند.

در حالی که صد تومان دویست تومان تفاوت قیمت، ارزش این را ندارد که شما در طول سفر با مشکلی روبرو شوید و بیمه در آن زمان بی اعتبار باشد. انهم درخارج از کشور با سیستم های بهداشتی خاص و قوانین درمانی و پوشش بیمه متفاوت که قطعا با وضعیت امروز برابری ریال با ارز، خسارت های سنگینی را به مسافران بی اطلاع وارد می کند. در گزارش امروز، شما را با آنچه درباره بیمه مسافرتی نیاز دارید آشنا میکنیم. توجه کنید که صدور بیمه نامه های مسافرتی در کشور به صورت آنلاین و ۲۴ ساعته است. با ما همراه باشید.

بیمه مسافرتی یا مسافران خارج از کشور، بیمه ای است که برای افرادی که راهی سفر به خارج از کشور می باشند، کاربرد دارد. بیمه گذاران در این نوع بیمه تحت پوشش تمام هزینه های درمانی و بیمارستانی از جمله ویزیت پزشک، جراحی، پانسمان، انواع آزمایش‌ های پزشکی، مخارج بیهوشی، هزینه های اتاق عمل و جابجایی به بیمارستان، هزینه های دارو، دندانپزشکی، بلایای طبیعی، تروریسم، زایمان و هر حادثه دیگری است که بیمه‌ گر و بیمه گذار براساس شرایط قرارداد و با رعایت فرانشیز توافق کرده اند، قرار می گیرند.

 

بیمه شده کیست؟: در واقع همان بیمه گذار است و به هر فرد ساکن و یا مقیم کشور ایران که کمتر از ۷۰ سال سن داشته و تحت پوشش بیمه نامه معتبر مسافرتی صادره از طرف شرکت بیمه گر باشد، گفته میشود.
حق بیمه چیست؟: هزینه ای که بیمه شده در مقابل تعهدات بیمه‌ گر می‌ پردازد و انجام تعهدات بیمه‌ گر منوط به پرداخت حق‌ بیمه به نحوی که در قرارداد بیمه ‌نامه توافق شده، می‌باشد.
موضوع بیمه چیست؟: جبران هزینه های پزشکی و غیر پزشکی و ارائه سایر خدمات طبق شرایط مندرج در بیمه ‌نامه
فرانشیز چیست؟: بخشی از هزینه هایی که توسط بیمه شده پرداخت می‌گردد.

اصطلاحات تخصصی بیمه مسافرتی

بستگان درجه اول: شامل همسر قانونی، فرزندان (کمتر از ۱۸ سال)، پدر، مادر، برادر و خواهر بیمه شده میباشد.
صدمات بدنی: عارضه پزشکی است که به دلیل یک عامل ناگهانی، قهری و خارج از اراده و کنترل بیمه گذار، پس از شروع سفر بیمه شده به خارج بوجود آمده باشد.
بیماری: هرگونه تغییر درسلامتی بیمه گذار در طول مدت اعتبار بیمه نامه که توسط یک پزشک تشخیص و تأیید شده باشد. البته باید این بیماری مادرزادی و ارثی نبوده و بیمه گذار سابقه آن بیماری را قبل از دریافت بیمه مسافرتی نداشته باشد.
بیماری حاد: هرگونه تغییر در سلامتی بیمه شده که باعث بستری شدن شخص در بیمارستان شود و بنا به نظر تیم پزشکی، بیمه گذار قادر به ادامه سفر در تاریخ برنامه ریزی شده نباشد و یا این که جان فرد را به خطر بیاندازد.
قرنطینه اجباری پزشکی: عبارت است از انجام عملیات ایزوله و محدود کردن اجباری به منظور جلوگیری از فراگیرشدن یک بیماری.
پرداخت هزینه پزشکی

در صورت بروز جراحات بدنی و یا بیماری ناگهانی (و یا قرنطینه اجباری) برای فرد بیمه شده، در مدت اعتبار قرارداد، شرکت بیمه گر متعهد به پذیرش و انتقال بیمه شده با نظارت پزشکی لازم به نزدیک‌ ترین بیمارستان یا مراکز درمانی مجهز، در کوتاه­ترین زمان ممکن و به هر طریق می ­باشد. هزینه‌های پزشکی و بستری در بیمارستان‌های خارج از کشور، یکی از مواردی است که بیمه‌ی مسافرتی آن را پوشش می‌دهد. اگر بیمه شده در بیمارستان بستری شود هزینه آن تا سقف بیمه نامه قابل پرداخت است و اگر نیاز به بازگرداندن یا انتقال به مرکز مجهز داشته باشد، شرکت بیمه نسبت به انتقال وی به یک مرکز درمانی مجهز یا بازگرداندن به کشور محل اقامتش اقدام می‌کند.

در چه صورتی هزینه های غیر پزشکی پرداخت می شود؟

در صورتی که بیمه شده به دلیل حادثه یا بیماری ­های مندرج در بیمه ‌نامه مسافرتی ، در بیمارستان بستری شود و بر اساس نظر پزشک معالج و تایید پزشک معتمد بیمه‌ گر به همراه نیاز داشته باشد، هزینه های متعارف رفت و برگشت یکی از بستگان درجه اول بیمه شده از کشور محل اقامت بیمه شده به محل بستری و نیز مخارج اقامت او پرداخت خواهد شد.
اگر بیمه گذار به دلیل فوت یکی از اعضای نزدیک خانواده (تا بستگان درجه دوم) خود ناچار به توقف سفر شود، در صورتی که شخص قادر به سفر با وسیله نقلیه شخصی خود و یا وسیله نقلیه ای که برای سفر اجاره شده است نباشد، بیمه گر هزینه سفر او را پرداخت خواهد نمود. بیمه گذار باید دلایل، اسناد یا گواهی هایی که موجب توقف سفر وی شده است (مانندگواهی فوت) را به شرکت بیمه گر ارائه نماید.
هزینه متعارف بازگشت غیرمنتظره بیمه شده به دلیل صدمات یا بیماری حاد پزشکی در صورتی که نتواند از بلیط برگشت استفاده نماید.
هزینه های لازم جهت تهیه مدارک مهم مسافرتی نظیر گذرنامه، گواهینامه رانندگی و یا مدارک کنسولی در صورت گم‌شدن مدارک مربوطه.
چه مواردی مشمول بیمه مسافرتی نمیشود؟

کمک رسانی: فقط به مسافرینی است که کمتر از ۹۲روز متوالی خارج از ایران باشند ارائه خواهد شد.
پرداخت های شخصی: بیمه شده در مورد هزینه هایی که شخصاً و بدون موافقت قبلی شرکت بیمه گر متحمل شده است، مشمول جبران خسارت نخواهد بود.
بیماری سابقه‌دار: ابتلای مجدد به بیماری مزمن یا ادامه‌دار و یا عوارضی که بیمه شده قبلاً از آن آگاهی داشته و قبل از شروع پوشش بیمه ‌ای برای آن تحت درمان بوده یا می‌باشد. دوران نقاهت جزئی از دوران بیماری محسوب می‌شود.
فورس ماژور: موارد ناشی از جنگ، تجاوز نظامی، اعمال دشمنان خارجی، مخاصمات (جنگ اعلام شده یا نشده)، جنگ داخلی، قیام، شورش، تروریسم و عملیات نظامی، بلوا و ناآرامی اجتماعی.
عمل مجرمانه:مباشرت، مشارکت یا معاونت در عمل مجرمانه.
مسابقات: شرکت در مسابقه اسب‌ دوانی، مسابقه دوچرخه ‌سواری و هر نوع مسابقه یا نمایش با وسایل موتوری و شرکت در تمرینات و مسابقات ورزشی حرفه‌ای نظیر کوه‌ نوردی (صعود حرفه‌ای)، هوا نوردی و هرگونه پرواز، غار نوردی، غواصی، ورزش‌ های زمستانی یا تمرین به منظور شرکت در مسابقات رسمی و یا نمایش و یا هرگونه ورزش و تفریحی که بطور معمول و معقول خطرناک تلقی می‌شود.
آلودگی: آلودگی ناشی از آثار مستقیم یا غیر مستقیم رادیو اکتیویته، تشعشعات هسته‌ ای یا هر مورد مربوط به آن.
خواننده گرامی! حتما پیش از سفر خارج از کشور، نسبت به تهیه بیمه مسافرتی برای خود و اعضای خانواده اقدام کنید و هیچ گاه پس از دریافت روادید از سفارتخانه کشور مقصد، نسبت به ابطال بیمه نامه اقدام نکنید. چرا که پوشش بیمه ای به طور عموم، تا ۳۰ هزار یورو صورت می گیرد و میتواند شما را از پرداخت هزینه های قابل توجه، بر حذر دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران مراجعه کنید. کشورهای شنگن برای صدور روادید، بیمه مسافرتی معتبر که ۳۰ هزار یورو را پوشش دهد، از متقاضی درخواست میکنند. هر نفر می بایست بیمه شخصی داشته باشد حتی اگر ۲ ساله باشد و با والدین سفر کند.

منبع سایت روزیاتو

هتل تیکت وب‌سایت
هتل تیکت مطمئن ترین و بهترین رزرو ها را در کمترین زمان و با بهترین قیمت تقدیم شما خواهد کرد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses User Verification plugin to reduce spam. See how your comment data is processed.